نرمش قهرمانانه، تدبیر حکیمانه در جهت دیپلماسی فعال
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبر گزاری فارس ، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به بیان ویژگی‌های وزارت علوم پرداخته است.

 

*اصل راهبردی عزت، حکمت و مصلحت چارچوب مناسبات خارجی جمهوری اسلامی

رهبر معظم انقلاب برای اولین بار در سال 87 در جمع زائران حرم رضوی (ع) چارچوب مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران را در اصل راهبردی، عزت، حکمت و مصلحت بیان کردند و همواره در این چند سال به منظور ساماندهی به مناسبات خارجی و حتی داخلی بر این استراتژی تاکید داشتند.

در سال جاری پس از خلق بزرگ سیاسی ملت ایران رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پاسداران مفهوم راهبردی و تاکتیکی جدید تحت عنوان «نرمش قهرمانانه» را برای عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند.

این تدبیر حکیمانه و تعبیر جامع در آستانه حضور دیپلماتیک ایران در سازمان ملل و همزمانی با بزرگترین سفر خارجی حسن روحانی به نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل زمینه ساز آثار و برکات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی شد.

*نرمش قهرمانانه (HEROIC Flexibility)

نرمش قهرمانانه در واقع تبیین نقشه راه جدیدی برای دولت روحانی است که وی بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت و با یک دیپلماسی هوشمندانه در قالب مذاکراتی مدبرانه و حکیمانه، سیاست خارجی و مناسبات بین المللی را با حفظ اصول و حقوق ملت ایران با آرامش و تدبیر، پیگیری کند.

در واقع باید اذعان و اعلام کرد دولت حسن روحانی باید بر اساس رویکرد تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و نقشه راه توصیف شده توسط معظم له سیاست خارجی خود را پایه گذاری و ترسیم کند. 

دولت یازدهم با اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی قصد دارد دست به اقداماتی نو بزند و مقام معظم رهبری نیز با اطلاع کامل از این موضوع، استراتژی جدید نظام اسلامی در عرصه بین المللی را با اتخاذ رویکرد هوشمندانه و حکیمانه «نرمش قهرمانانه» عملاً بر سیاست خارجی دولت یازدهم «ریل گذاری» نمود تا نیت خیر و صادقانه دولت در چهارچوب ارزشهای اصیل انقلاب در بعد خارجی مصون و محفوظ از خطا و انحراف باشد و هم در همان چارچوب عزت، حکمت و مصلحت دست دولت برای هر نوع مذاکره و مصالحه با دنیای کنونی باز باشد و اگر دولت روحانی در نیویورک به موفقیت‌های کلانی دست یافت، نبود مگر با نقشه راه مقام معظم رهبری و حق و انصاف این است که روحانی هم از این فرصت طلایی بسیار هوشمندانه استفاده کند.

*برداشت غلط رسانه‌های بیگانه و کوته‌نظران سیاسی از مفهوم «نرمش قهرمانانه»

در کنار همه دستاوردهای ارزشمند این تدبیر حکیمانه، رسانه‌های بیگانه و برخی کوته فکران سیاسی و بسیاری از معاندین و کج اندیشان و کوته نگران عرصه سیاسی و رسانه‌هایی در خارج و بعضاً در داخل برداشت‌شان این بود ایران دیگر قصه ندارد برای حفظ اصول و آرمانها بیشتر از این هزینه کند.

لذا این افراد مفهوم نرمش قهرمانانه را تغییر و آن را به:

1- عدول از مواضع انقلاب و عبور از اصول و ارزشهای انقلابی

2- آمادگی برای پذیرش شرایط خوب در عرصه تعامل با جمهوری اسلامی ایران

3- کوتاه آمدن در پرونده هسته ای و آمادگی تغییر سیاست های هسته ای و توقف غنی سازی

4- چراغ سبز آمریکا و جهان غرب برای مذاکره هسته‌ای و پذیرش شرایط آنها و دهها معنی بی‌اساس و بی بنیان بدور از واقعیت و ساخته و پرداخته ذهن مریض و افکار مالیخولیایی جبهه معارضین و مخالفین جمهوری اسلامی ترجمه کردند.

*نرمش قهرمانانه، یک تاکتیک و اصل مهم راهبردی و استراتژیک

اما در طرف مقابل بسیاری از اندیشمندان و متفکران و نظریه پردازان عرصه فکر و علم و سیاست و آنهایی که با تفکرات و روحیات رهبر انقلاب آشنا بودند، نرمش قهرمانانه را یک تاکتیک و اصل مهم راهبردی و استراتژیک معنا کردند که در این شرایط عملیاتی شدن آن می‌تواند بهترین تامین و تقویت کننده منافع ملی و ارزشهای اصیل انقلابی باشد.

در پایان تمامی عزت و اقتدار نظام اسلامی مدیون فداکاری ایثار و شهادت و بصیرت یاران ولایت در طول 35 سال انقلاب اسلامی است و همه مدیون شهدا هستیم و خواهیم بود.





تاریخ: جمعه 12 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 378
بازدید کل : 110117
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت